Напрями покращення синхронізації грошового потоку на підприємствах електронної комерції

На відміну від традиційних підприємств, на підприємствах електронної комерції капітальні витрати на розвиток сайту проводяться практично щодня – це від’ємний грошовий потік на підтримку сайту. Для утримування позицій сайту в пошукових системах щодня проводяться оплата рекламних кампаній, передбачуваних пошуковими системами. Якщо ці виплати не здійснювати вчасно, підприємство не отримає свого притоку клієнтів і, як результат, не матиме достатньо додатного операційного грошового потоку для фінансування життєдіяльності бізнесу.

Для підприємств електронної комерції неможливість задовільнити стрімке зростання доходів призводить до погіршення репутації сайту та до зменшення грошових потоків у майбутньому.

Саме для того, щоб розуміти, коли настане період росту чи падіння попиту на продукцію, необхідно провести аналіз синхронності грошових потоків за попередні звітні періоди та визначити загальну тенденцію щодо динаміки потоків коштів в розрізі року. Якщо в певний період часу планується зростання попиту на продукцію, для підприємства важливо:

– забезпечити наявність обслуговуючого персоналу;

– перевірити технічну оснащеність сайту, який зможе обслуговувати великий потік клієнтів і не зупинити роботу;

– підготувати запаси продукції та сформувати асортимент відповідно до потреб ринку.

Для того, щоб синхронізувати грошовий потік, який має спадаючу тенденцію, необхідно:

  • Диверсифікувати асортимент, якщо товари мають ознаки сезонності. Потрібно передбачити запаси товарів, попит на які буде вирівнювати вхідні грошові потоки підприємства в період падіння базової продукції.
  • Подарункові сертифікати – один із маркетингових заходів, який якісно мотивує клієнтів до покупок в певні проміжки часу. Якщо встановлений факт можливості падіння попиту на продукцію в певний проміжок часу, на даний період необхідно в обіг вводити подарункові сертифікати на певну суму, що дозволять зацікавити клієнтів зробити покупку саме в даний момент часу. Подарункові сертифікати, як правило, надаються клієнтам, що вже здійснювали покупки в даному інтернет-магазині.
  • Sms-інформування. Обережне нагадування за допомогою sms-повідомлень завжди має хороші клієнтські відгуки. Постійних клієнтів варто повідомляти про наявність сезонних знижок чи вигідних пропозицій, що мотивуватиме їх до здійснення покупок.
  • Новий товар – це форма диверсифікації асортименту, який дозволить привернути увагу клієнтів до сайту в період падіння попиту на основну продукцію [4].

Наступне питання: Значення інформування клієнта у розвитку бізнесу

ЗМІСТ

Теоретичні основи формування системи контролінгу на підприємствах електронної комерції

Розробка інструментарію контролінгу на підприємствах електронної комерції

Напрями виходу електронної комерції з кризи